SEO optimalizace, tvorba webových stránek, správa PPC kampaní - Dejte věci do pohybu a nečekejte jen na zázrak - Využívejte nástroje Internet Marketingu.

SEO optimalizace - Co je SEO a čeho se dá pomocí SEO dosáhnout

Článek (stránka) "SEO optimalizace" je určen především laické veřejnosti, která se chce trochu blíže seznámit s problematikou optimalizace webových stránek pro vyhledávače bez potřeby běžet do knihovny nebo knihkupectví a zakoupít všechny dostupné knihy a na poměrně dlouhou dobu se uchýlit k samostudiu. Obor SEO není nikterak náročný, ale je obsáhlý a je zapotřebí se SEO věnovat dlouhodobě, pokud v oboru metody SEO chcete uspět. To je ale stejné všude.

Autor článku: Bc. Jan Borůvka, SEO konzultant pro Zlepšujeme.cz

Nejdříve si vysvětlíme základní pojem: co je SEO (optimalizace) ?

V mnoha dostupných pramenech, v knihách, na Internetu, ve výsledcích vyhledávačů se dočtete několik variant názvu této metody. SEO. SEO je správně. Ale u nás natolik zdomácněl obrat a slovní spojení SEO optimalizace. Takto to hledají naši zákazníci. Tak proč jim neposkytnout to co hledají, i když to není zcela sémanticky správně.

SEO - Search Engine Optimalization

SEO - z anglického označení Search Engine Optimalization - do češtiny volně přeloženo jako Optimalizace pro vyhledávače, doslova přeloženo "Optimalizace vyhledávacích strojů" - Ale jelikož nejsme v továrně nebo v dílně, neoptimalizujeme stroje, ale pomocí nástrojů optimalizujeme pro vyhledávače. Odborná veřejnost nyní zuří (pravděpodobně), ale laici konečně chápou. My pomocí metody SEO měníme - ladíme - optimalizujeme něco pro něco, tj. optimalizujeme webové stránky - obsah webových stránek, abychom ovlivnili výsledky vyhledávání vyhledávačů obsahu Internetu a poskytli tak uživateli vyhledávače výsledky, které chceme aby viděl, tj. naše odkazy na stránky, uživatel na ně klikl, stal se z něho návštěvník a později také náš zákazník. Nějaké další podrobnosti naleznete na Wikipedii.

Chcete se o SEO něco dozvědět? Objednejte si od nás SEO školení nebo SEO konzultaci

Návštěvnost z předních pozic

Je tak trochu logické, že co je na očích, vzbudí pozornost - aneb co oči nevidí, srdce nebolí. Ale pokud oči zákazníků nevidí vaše odkazy, pláče provozovatel webu a hrozí doslova infarkt myokardu a ten bolí docela dost. Hlavně v levé paži. A proto je nutné jako provenci kardiovaskuárních problémů umístit odkazy na webové stránky ve vyhledávačích na přední pozice a to především na relevantní dotazy, které jsou úzce spojené s oborem webu, podnikání a podobně. Návštěvníci zpravidla prohlédnou 2 stránky výsledků vyhledávání. A nejvíce pozornosti věnují samozřejmě prvním pěti pozicím. Kdy rozdíl mezi kliknutím na první výsledek a druhý výsledek je i v řádech desítek procent. A proto optimalizujme a snažme se získat přední pozice, tj. první stránku, první pětku a nejlépe, bojovat o první dvě pozice mezi výsledky přirozeného vyhledávání.

Často vás zajímá a ptáte se ...

Otázka: Jak poznám jaká klíčová slova zákazníci hledají?

Zlepšujeme.cz - SEO školeníOdpověď: Abyste poznali na jaká klíčová slova zaměřit své optimalizační snahy, je zapotřebí provést analýzu klíčových slov. K tomu se hodí několik nástrojů. Mezi nejsnadnějí použitelnými jsou vnitřní funkce systému Sklik a Adwords, které při sestavování kampaní nabízejí vhodná slova na která cílit. Další možností je využít například nástroj Collabim, který je s omezenými funkcemi na vyzkoušení zdarma.

Otázka: Co se při optimalizace provádí?

Zlepšujeme.cz - SEO školeníOdpověď: Při samotné optimalizaci stránek se provádí drobné, nebo i rozsahlé úpravy a změny na webu. Někdy stačí pozměnit nastavení webu, doplnit chybějící části, upravit tvary titulků, popisky - description, odkazy a jejich pomocné titulky, obrázky a jiné netextové prvky webu, analyzovat odkazové porfolio, získat odkazy na web a podobně. Jsou ale také situace, kdy je zapotřebí od nuly změnit celý web. Mnoho dodavatelů webových stránek svůj business pojalo po svém a dodávají opravdu příšerné výtvory, které se na přední pozice nemohou dostat vůbec a to ani na méně konkurenční tvary klíčových slov.

Otázka: Už mi SEO kdysi dělali. Potřebuji ho znovu?

Zlepšujeme.cz - SEO školeníOdpověď: SEO nelze jednou udělat a mít ho nastálo. SEO není tetování. Pokud ho dělali "kdysi", je pravděpodobně podle starých trendů. Co platilo kdysi, dnes už platit nemusí. Navíc. SEO od té doby provedli vaši konkurenti nesčetněkrát. Držte krok nejen s moderními trendy SEO, s algoritmy vyhledávačů ale také s konkurencí. Co funguje jim, může fungovat i vám. Ale myslete na to, že když dva dělají totéž, není to totéž.

Technická stránka webu a možnosti

Každý web by se měl držet standardů, které se ale vyvíjejí a mění v čase. Nic méně stojím za názorem, že SEO je tzv. Zpátky na stromy a tak bychom se měli držet toho, co je nadčasové a tak neustálé změny v algoritmech se až tak moc nedotknou webu, který je postavený správně a má vše, co mít má. Každý web by měl obsahovat:

Dále by měl správný web obsahovat:

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov v rozhraní SklikAnalýza klíčových slov je základ - bez zjištění na jaká klíčová slova by byl daný web zajímavý by tento obor nemohl fungovat. Vše se zkrátka točí kolem znalosti klíčových slov. Odpíchnout se můžete od svého oboru, standardního názvosloví a terminologie například:

Následně je zapotřebí zjistit všechny příbuzné tvary, jazykové nuance, žargon potenciálních zákazníků a vytvořit si komplet přehled, na jaká slova by šlo se zaměřit při optimalizaci, aby webové stránky získaly potřebnou návštěvnost. 

Otázka: Mohu si pro optimalizaci vybrat více slov nebo jen jedno?

Odpověď: Záleží na tom, jak máte koncipovaný celý web, ale i tak, výběr jen jednoho klíčového slova by byl docela hodně přísný. Vybrat si jich můžete více. Buď k sobě příbuzná nebo i zcela rozdílná. Jen myslete na to, že každou jednotlivou stránku webu byste měli optimalizovat na jedno slovo, spojení nebo frázi. Tím spíše, pokud máte na jednotlivé stránce rozdílný obsah.

Analýza pozic klíčových slov

Analýza pozic klíčovýc slovV případě, že jsme v sutuaci kdy už známe pro naše podnikání a web potřebná klíčová slova, zajímají nás nyní současné pozice. Máme-li slabou návštěvnost a konkurenci se daří, můžeme předpovídat, že současné pozice klíčových slov nebudou nejlepší. Ale proto to taky vše děláme. Abychom pomocí SEO stav zlepšili. A tak je zapotřebí, ručně nebo pomocí nějakého nástroje zjistit, na jakých stránkách a pozicích jsme na konkrétní klíčové slovo nebo spojení klíčových slov k dohledání. Ať už ručně nebo automaticky, poznáte i svou konkurenci na Internetu. Ale pozor na to. I když ve svém městě budete jediní kdo nabízejí takové a makové služby, na Internetu je vše jinak. Pro vás je na Internetu konkurent každý, kdo na svém webu má vaše klíčové slovo.

Analýza návštěvnosti

Není práce bez zpětné kontroly a proto, pokud webové stránky disponují nějakou získanou návštěvností, je dobré analyzovat, jak se návštěvníci chovají, odkud přicházejí, kudy přicházejí a pokud je málo konverzí - tj. objednávek a nějaké jiné zpětné vazby, kudy odcházejí, po jaké době, v jaké míře a podobně. Opět, nástrojů je mnoho a mezi nejoblíbenější patří bezesporu Google Analytics - nástroj který je pro provozovatele webových stránek zdarma a SEO konzultantům nebo SEO laikům dokáže hodně napovědět.

Analýza návštěvnosti v Google Analytics

 

Zpětné odkazy

Snad největší podíl na získání (a udržení) předních pozic spadá právě na zpětné odkazy, tj. na odkazovém portfoliu, který vede právě na vaše stránky. Nejde ani tak jen o množství, ale také o kvalitu. Můžete mít sebelepší web, ale pokud na něj nevedou odkazy, nebude zajímavý pro vyhledávač a tudíž ho nebude nabízet ani jako zajímavý svůj uživatelům na předních pozicích. 

Otázka: Může mi výměna odkazů ublížit?

Odpověď: V případě že budete pečlivě vybírat s kým si odkaz vyměníte, kde bude umístěný, zda odkaz zůstane na svém místě a nebude za pár dnů odstraněn (což se stává běžně), vy budete odkazy pravidelně kontrolovat, a pro každou výměnu vytvoříte nový tvar odkazu, odkazy a Linkbuilding vám může pomoci, tj. vám nemůže ublížit. My například odkazy měníme a našim klientům spravujeme odkazy ve stylu Partneři - pro oborové a kvalitní odkazy a Odkazy, kam vkládáme neoborové, ale zároveň stále kvalitní odkazy, které pomohou a neublíží.

Duplicitní obsah

Hlavní pravidlo zní: Nic nekopírujte! Obsah je král! A originální obsah je .. no dejme tomu císař? Zkrátka a jednoduše, vkládejte na webové stránky jen obsah, který jste sami vytvořili. Vyhledávače vás ocení za vaší originalitu lepšími pozicemi, než web, který je složen jen z CTRL+C a CTRL+V.

Zakázané techníky optimalizace

Není obor ve kterém by bylo vše dovolené. SEO nevyjímaje. A protože se v tomto oboru v honbě za předními pozicemi všelijak podvádělo, zkreslovalo a fixlovalo, máme dnes možná více zakázaných technik než těch dovolených :) Ale neberte to tak, že je něco zakázané a nejde to. Ono to jde, ale k tíženému výsledku se nedoberete. Pokud porušíte nepsaná pravidla a použijete zakázanou techniku optimalizace ve snaze ovlivnit výsledky vyhledávačů, snadno se vám stane, že získáte penalizaci, ztratíte se z vyhledávače na nějaké výsledky, nebo dokonce na všechny a ještě k tomu trvale. Proto je dobré vybrat si rozumně kdo vám poradí, kdo co udělá na webu, protože se můžete snadno dostat do situace, kdy můžete začínat znovu od nuly - nebo dokonce z mínusu.

Zajímají vás zakázané techniky podrobněji? Seznam zveřejnil ve své nápovědě šikovnou stránku, která je zaměřena právě na zakázané techniky, které pokud použijete rozhodně nedovedou stránky na přední pozice.

Penalizace od vyhledávačů

V případě že vy, někdo z vašich lidí, najatý externí SEO konzultant nebo syn vašeho kolegy který v dobré víře vyrábí vaše webové stránky přežene své aktivity a vyhledávač to vyhodnotí jako pokus o zkreslení a ovlivnění výsledků ve vyhledávání, můžete snadno dostat na nějakou dobu nebo i trvale penalizaci. Jak poznáte, že váš web má penalizaci? Snadno. Pokud jste byli na předních pozicích, ztratíte se. Pokud jste nebyli, jste na tom hůře než před tím. Penalizace se ovšem dá řešit. Buď napravením svých chyb, omluvenkou vyhledávači a požádáním o znovu obnovení výsledků (laicky řečeno). Bude-li vyhledávač, v tomto odstavci myslím především Google dobře naladěn, dostanete druhou šanci. Někdy je ale snadnější začít jak se říká od píky, zakoupit novou doménu, nechat si web vytvořit někým jiným a nespoléhat na sliby, že do měsíce jste na předních pozicích na vysoce konkurenční výrazy.

Seznam - český vyhledávač

Vyhledávač SeznamVyhledávač Seznam máme na českém trhu někdy od roku 1996. Začal jako pouhý katalog firem a komerčních odkazů a postupem času se stal jedničkou na českém trhu. Ano. Máme jedničku jinou než celý okolní svět. Podíl se údává všelijaký, ale víme, že Seznam má více jak 50% uživatelů českého Internetu. Podobná situace není nikde jinde na světe. Horší situace je snad už jen na Slovensku, kde nemají žádný dominantní vyhledávač a služby se dělí po cca. 10% mezi různé vyhledávače jako Google.sk, Zoznam.sk, atd.

Chcete se zobrazit mezi výsledky fulltext vyhledávače Seznam? Máte nový web nebo stránku? Tak můžete svou stránku podstrčit přednostně robotu vyhledávače: https://search.seznam.cz/pridej-stranku

Seznam jako vyhledávač dnes nabízí i další služby jako firemní portál Firmy.cz, Mapy.cz, inzertní systém PPC Sklik a mnoho dalších šikovných nástrojů. Ale, pořád není jedničkou, i když jedničkou je ... máme tu ještě:

Google - světový vyhledávač

Vyhledávač GoogleVyhledávače Google s postavením více jak 40% uživatelů je naší dvojkou. Ale je jedničkou co se týče svých možností. Nabízí narozdíl od jedničky nástroje pro webmastery Google Search Console (dříve Google Webmaster Tools) a perfektní nástroj na webovou analytiku Google Analytics. Dva nástroje, bez kterých si optimalizace stránek ani nelze představit. Doporučuji oba nástroje vyzkoušet, zorientovat se v nich a následně používat a to téměř denně. Google je korektní hlavně v tom, že má jasno, že potřebuje obě strany. Jak návštěvníky stránek, tj. uživatele vyhledávače, tak i provozovatele webů a jim poskytuje pravidělně informace a nápovědu, co je pro Google dobré.
Informace o algoritmu Google Penguin.

Chcete Google informovat že máte nový web nebo stránku? Nemáte účet Google webmaster tools alias Search Console? Můžete to udělat snadno zde: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?continue=http://www.google.com/addurl/

Ostatní vyhledávače - má smysl se jimi zabývat?

Má cenu se bavit o vyhledávačích, které dohromady mají méně jak 10%? Které stejně poskytují výsledky vyhledávání od velkých hráčů a vydávají je jen za své? Ani netuším, kdo je jejich běžný uživatel. Asi jen zaměstnanci a jejich rodinní příslušníci a pár dalších, kteří jen z nostalgie mají starý email.

Užitečné nástroje pro optimalizaci stránek

Nástrojů, softwaru, pluginů, pomocníků a podobně existuje celá řada. Některé z nich jsou úzce zaměřeny na jednu část optimalizace, jiné jsou komplexní a nabízejí mnoho výsledků, nastavitelných parametrů a pod. bez kterých se neobejdete. Pokusím se nabídnout alespon ty nejčastější, které používám já nebo většina z nás:

Šikovné doplňky do prohlížečů pro optimalizaci stránek

Ať budete optimalizaci stránek provádět jakkoliv, budete potřebovat se opřít o nějaká data, rady, automatické výsledky a podobně. Za tu řádku let jsem vyzkoušel kde co a neustále to měním podle toho, jak jsem či nejsem úspěšný. Ale tak jako tak, mám některé doplňky a rozšíření naistalované v prohlížečí a když potřebuji, rychle se mrknu na to co potřebuji. Za zmínku stojí především:

SEO agentury

V Čechách je taková situace, že každý druhý nabízí webové stránky a jelikož to zákazníci žádají, tak i SEO v cenně nového webu. Málo kdo umí vysvětlit, že SEO nejde zapnout nebo ho koupit jako 20dkg vlašáku v lahůdkách a bude-li ještě hlad, dokoupit ještě dalších 100gramů. Ale proč to vysvětlovat, že. A tak vznikly desítky a stovky SEO agentur, které nabízejí optimalizaci webových stráne jak na běžícím pásu. Ano, máme tu asi 10 opravdu kvalitních hráčů, ale i ti si občas musí sáhnout na nos, zda vše co řeknou je pravda a nechávají zákazníka platit za kvalitně odvedenou práci. Nechci zde někoho napadat ... ale já zkrátka vím své :)

OpenSource řešení a webové stránky zadara

Doporučená literatura

Závěrem

Nabídka služeb - SEO Servis od Zlepšujeme.cz Praha

Zajímáte se o SEO? Chcete získat přední pozice? Chcete zvýšit návštěvnost? Objednejte si mě na SEO konzultaci nebo se přihlašte na SEO školení od Zlepšujeme.cz Praha.

324

SEO konzultací

9

školení

96

hotových webů

60

spokojených zákazníků

Školení SEO+PPC

Připravujeme zcela jedinečné školení pro vlastníky a administrátory webových stránek, které kombinuje témata, jenž vás zajímají. Nevyhlížejte zákazníky a ušetřete výdaje za reklamu. Jděte návštěvníkům naproti!

přečíst celé

Budování odkazů se slevou

Potřebujete dopomoci k předním pozicím a optimalizace stránek už nepomáhá? Tak to potřebujete zpětné odkazy. Nyní služba Linkbuilding se slevou 10%, tj. za cenu jen 1.575 Kč / měsíc.

přečíst celé

Akce - dárky - služby zdarma

Máte sídlo firmy na Praze 5 nebo 13? Pojďte k nám a ušetřete na tvorbě webových stránek, SEO optimalizaci nebo správě PPC kampaní až několik tisíc. Zlepšujeme se rozšiřuje a proto naděluje akce a služby zdarma:)

přečíst celé

Zlepšujeme.cz


775 213 667

info@zlepsujeme.cz

Napište nám


SEO - optimalizace stránek

Optimalizace stránek pro vyhledávače je cesta jak zvýšit návštěvnost stránek. SEO optimalizace pomáhá umístit webové stránky na přední pozice. Potřebujete zákazníky?
Pak potřebujete návštěvníky a návštěvnost webových stránek.

Tvorba webových stránek

Internetové studio a marketingová agentura nabízí tvorbu webových - internetových stránek za rozumnou cenu s administrací obsahu v českém jazyce. Zajišťujeme digitální firemní webové prezentace na úrovni. Objednejte tvorbu webových stránek a o vše se postaráme.