SEO optimalizace, tvorba webových stránek, správa PPC kampaní - Dejte věci do pohybu a nečekejte jen na zázrak - Využívejte nástroje Internet Marketingu.

PPC - Internetová reklama - platba ze proklik

Co kdyby vám někdo nabídl, že zvládne na vaše stránky přivést zákazníka a budete vás to stát například méně jak 10 Kč. Zní to jako sci-fi? Nikoliv. Přesně toto je výhoda inzertního systému PPC, kdy se zpravidla hradí až za proklik, tj. v okamžiku, kdy uživatel aktivně  kllikne na inzerát. A nejen že můžete ovlivnit maximální cenu kterou jste ochotni zaplatit za příchozího návštěvníka, ale také máte pod kontrolou denní rozpočet, místa zobrazení inzerátů a dnes dokonce i samotného diváka inzerce, jeho nákupní preference a koníčky.

TIP na PPC kampaněTIP: Ceny prokliku můžete mít už od 20 haléřů.
V praxi jsem na těchto cenách byl asi jen 3x.
Standardní cena prokliku v PPC kampaních se mi pohybují v rozmezí 5-8 Kč.

Poptávka - aby PPC reklama mohla vůbec fungovat

PPC inzerce není vhodná pro produkty a služby, které trh nezná. PPC systémy můžete využít jen tehdy, pokud existuje reálná poptávka a uživatelé Internetu aktivně vyhledávají to, co nabízíte. Na druhou stranu, i neznámé produkty a služby můžete inzerovat. Tehdy však ale není vhodné spoléhat na vyhledávání, ale "Obsah" nebo "Bannery", kdy inzeráty spouštění klíčová slova obsažená v článku nebo nastavení webů (oboru), kterému se věnují a kde se následně budou zobrazovat obrazové reklamy.

Cílová skupiny - Sklik nebo AdWords?

Když už jsme zvážili okolnosti a rozhodli se využít PPC ve svůj prospěch, je zde další otázka: Sklik nebo AdWords? Sklik je inzertní systém českého vyhledávače Seznam a AdWords pro změnu systém inzertního portálu Google. A jak jistě víme, každý vyhledávač má své publikum. Takže? Seznam nebo Google? Samozřejmě inzerovat můžete v obou systémech. Takže pokud rovnou nevít, je možnost zahájit inzerci v obou systémech a po nějaké době vše vyhodnotit a zaměřit se už jen na efektivnější nástroj.

Kampaně a sestavy

Pod uživatelským účtem můžete mít celé své portfolio - není důvod pro každý obor zakládat nový uživatelský účet. Vše pěkně pod jednou střechou. Jak ale udržíte ve svých inzerátech pořádek? Vše rozdělíte přehledně do kampaní a sestav. Snažte se proto vše logicky rozdělit podobně, jako máte obsah webu rozdělený do kategorií v navigaci webu.

Abyste v sestavách, kampaních a samotných inzerátech dokázali udržet pořádek a následně vyhodnotit efektivitu a návratnost investic, rozdělte vše podle klíčových slov, která spouští jednotlivé inzeráty v sestavách a kampaních. Nesnažte se, podobně jako při SEO, optimalizovat inzeráty a následně je spouštět na různá klíčová slova. Tato klíčová slova navíc použijte i v textu inzerátu  to například v:

TIP na nastavení sestav v PPC systémechTIP: Vytvářejte sestavy pro malé skupiny podobných slov.
Rozdělte je do tématických skupin, jako máte v menu webu.
Lépe tak máte pod kontrolou, jaké inzeráty se zobrazují cílové skupině.

Jaká klíčová slova spouští inzeráty

V systémech PPC můžete být na sebe jako příšní, tak i zažívat svým způsobem svobodu. Ale oba přístupy mají svá pro a proti. Když si dáte záležet a budete na sebe přísní, vytáhnete z PPC více. Pokud vše tak trochu odfláknete, čeká vás méně práce s nastavením, ale zase ta efektivita nebude tak vysoká. Klíčová slova mohou být v:

V případě že budete využívat frázovou a přesnou shodu, nemusíte se zabýval vylučujícími slovy. Ale pokud budete inzerovat s využitím klíčového slova ve volné shodě, musíte kampaně alespoň trochu omezit pomocí vylučujících slov a to především abyste vyloučili homonyma nebo podobně pojmenované služby a produkty. Pomocí vylučujících slov zlepšíte efektivitu svých kampaní. Především snížíte ztrátovost svých nákladů. Je opravdu lepší své prostředky využít efektivně a pokusit se z inzertních systémů vydřít co nejvíce. Buďte na sebe přísní a uvidíte, že se vám to vátí. A abyste své šance ještě zvýšili, udělejte si pořádnou přípravu. 

Měření konverzí

Abyste co nejlépe mohli vyhodnotit efektivitu reklamních kampaní, můžete v obou systémech využít Měření konverzí. Získaný kód vložíte do stránky, která potvrzuje dokončení nákupu, ale měřit nemusí jen e-shopy. Konverze můžete měřit i na webu, který nenabízí elektronické nakupování. Konverzí může být například odeslání poptávkového formuláře, odběr novinek nebo i vybraná strána webu. Následně v administraci pro správu PPC kampaní v přehledu uvidíte, kolik konverzí způsobila daná kampan, sestava, klíčové slovo nebo inzerát. Získané údaje pak můžete použít k optimalizaci kampaní. To co vám nic nepřináší, můžete s klidem vypnout. A nebo to nechte běžet a jen podporujte budování značky. Pokud návštěvnost byla cílená, máte alespon návštěvníky pro další šikovný nástroj.

Remarketing a Retargeting

Jak by se vám líbilo k vám na stránky přivést člověka, který už u vás jednou byl? Byl a například i nakoupil nebo objednal. Právě pro opětovnou návštěvu slouží nástroje Remarketing a Retargeting. Pokud tvoříte své seznamy těchto návštěvníků, můžete následně inzeráty zobrazovat jen těm uživatelům, kteří vaše stránky navštívili v minulosti. Vše je závislé na nastavení seznamů. Koupil někdo u vás TV? Nabídněte mu DVD nebo BlueRay přehrávač. Koupil někdo u vás kočičí krmivo? Nabídněte mu podestýlku nebo mu po nějaké době připomeňte, že krmivo začíná docházet. Ano, S Remarketingem a Retargetingem zvyšujete pravěpodobnost opětovného nákupu nebo objednání. A ano. Tento nástroj nefunguje v každém oboru. 

TIP na PPC kampaněTIP: Vytvářejte remarketingové a retargetingové seznamy od zahájení provozu webu nebo od zřízení účtu PPC systému.
Pro každou stránku se samostatnou URL vytvořte vlastní seznam.
Nezapoeňte na stránku "Děkujeme za Vás nákup" a podobně.

Tento článek bude ještě doplněn. Nyní vám držíme palce, abyste to s PPC kampaněmi zvládli a pokud byste potřebovali pomoci, napište nám. Rádi poradíme.

324

SEO konzultací

9

školení

57

hotových webů

42

spokojených zákazníků

Školení SEO+PPC

Připravujeme zcela jedinečné školení pro vlastníky a administrátory webových stránek, které kombinuje témata, jenž vás zajímají. Nevyhlížejte zákazníky a ušetřete výdaje za reklamu. Jděte návštěvníkům naproti!

přečíst celé

Budování odkazů se slevou

Potřebujete dopomoci k předním pozicím a optimalizace stránek už nepomáhá? Tak to potřebujete zpětné odkazy. Nyní služba Linkbuilding se slevou 10%, tj. za cenu jen 1.575 Kč / měsíc.

přečíst celé

Akce - dárky - služby zdarma

Máte sídlo firmy na Praze 5 nebo 13? Pojďte k nám a ušetřete na tvorbě webových stránek, SEO optimalizaci nebo správě PPC kampaní až několik tisíc. Zlepšujeme se rozšiřuje a proto naděluje akce a služby zdarma:)

přečíst celé

Zlepšujeme.cz


775 213 667

info@zlepsujeme.cz

Napište nám


SEO - optimalizace stránek

Optimalizace stránek pro vyhledávače je cesta jak zvýšit návštěvnost stránek. SEO optimalizace pomáhá umístit webové stránky na přední pozice. Potřebujete zákazníky?
Pak potřebujete návštěvníky a návštěvnost webových stránek.

Tvorba webových stránek

Internetové studio a marketingová agentura nabízí tvorbu webových - internetových stránek za rozumnou cenu s administrací obsahu v českém jazyce. Zajišťujeme digitální firemní webové prezentace na úrovni. Objednejte tvorbu webových stránek a o vše se postaráme.