SEO optimalizace, tvorba webových stránek, správa PPC kampaní - Dejte věci do pohybu a nečekejte jen na zázrak - Využívejte nástroje Internet Marketingu.

Mýty a legendy aneb polopravdy a lži agentur, konzultantů a specialistů

V oboru metody SEO, mezi konzultanty a specialisty kteří jej vykonávají, zákazníky kteří chtějí optimalizaci využívat a podobně, koluje mnoho mýtů, legen, polopravd ale také lží, co je možné, zaručené, vyzkoušené, garantované a co nikoliv. Obsah na této stránce berte lehce s rezervou a nadsázkou. Je pravděpodobné, že i my, ačkoliv v oboru pracujeme tvíce jak 10 let, nevíme všechno na 100%. I když, docela bychom se divili :) Zkušeností už máme dost, takže to co jsme zde sepsali, můžeme brát poměrně vážně

1. Garantované SEO - Je to skutečně možné?

Je možné garantovat něco, co de facto nikdo nezná, jen odhaduje jak vše funguje? Dle našeho názoru se jedná jen o lživý tah nekorektních firem, konzultantů, optimalizátorů, specialistů a jednotlivců, kteří vědomě nebo nevědomě dělají ze svých potenciálních zákazníků ovce a oběti (čti blbce :) ). Výsledky SEO a přední pozice nelze garantovat. Více o SEO s garancí jsme už v minulosti napsali na našem webu. Maximálně lze odhadnout výsledky, vývoj a učinit prognózu. Ale bez garancí. Jinak jsou to jen lži!

2. Lze koupit výsledky ve vyhledávačích

"Volali mi z nějaké firmy a ti prý umí koupit výsledky ve vyhledávačích" ... a je to tu zase. Volovina jako vrata cílená na osoby neznalé problematiky. Přední pozice nelze koupit ani zkreslit za úplatu. Kdysi, do jisté míry je šlo zlehka ovlivnit, ale i to spadalo do úkonů SEO a nebylo to přímo úměrné platbě, ale k odvedené práci SEO konzultantů. Tato práce je ale za peníze. Takže když se to vezme kolem a kolem, lze koupit lepší výsledky ve vyhledávačích. Ovšem pokud se zaplatí práce :)

3. SEO může poškodit web

S další moc pěknou polopravdou až lží mě konktaktoval jeden provozovatel webu na jednání, na které mě pozval jeho obchodní partner: Nechci dělat SEO protože se bojím, aby to nepoškodilo můj web. A neslyšeli jsme to jen z jedné strany. Zpráv nebylo nějak výrazně mnoho, ale mezi lidmi se tento mýtus také šířil až se rozšířil. SEO nemůže poškodit ničí web. Pokud se tedy nezačne vykonávat tzv. Black-hat SEO, tj. používat techniky, které jsou nedoporučené - nedovolené až zakázané a jsou využívány jen ke zmanipulování výsledků popularity, kvality a obsahu webu. Pak tedy ano. SEO může poškodit někomu web a to i na pěkně dlouho.

4. Zpětné odkazy škodí

Vyšly nové "nepochopené" informace o algoritmu Google Pinguin a hned vznikl mýtus, že zpětné odkazy škodí. Logicky: Když zajistím nějakému webu 1000 odkazů, mohu ho poškodit? Jak by k tomu ten web prišel. Ne, nepoškodím ho. Maximálně mu nepomohu. Ale samozřejmě část pravdy na tom je. Poškodit web odkazy lze. Ale jen v jasně vyhraněných případech. Masová výměna, ryhlý nárůst odkazů, nekvalitní texty, stejné texty, odkazování jen na jednu stránku, ze špatných stránek, atd. Lidi, nebojte se odkazovat. Naopak. O tom to je ... 

5. Mám strýčka u Google

Podobně znějící argument v jedné době používala jedna konkurenční firma. Jednou nám dokonce volala klientka, aby nás informovala, že poznala někoho, kdo má příbuzného u Google. A samozřejmě ten známý umí za pár drobných ovlivnit výsledky :) Je to ptákovina. Ale dobře to zní. To uznáváme :)

6. SEO mi kdysi dělali a mám ho

Zase jeden blud :) SEO nelze jednou udělat a mít ho. Metoda SEO je dlouhodobá záležitost. Nelze ji vykonat jednorázově. Ano. Lze dát web dopořádku. Pro tento moment. Pro tuto situaci na Internetu. Lze odstranit chyby. Nastavit web. Uvést věc na pravou míru. Probrat nefunkční odkazy.  Ale argument, SEO už mám, chci něco jiného udělat s webem, to se nedá.

7. SEO nepotřebuji

Neznáme webové stránky, které by nepotřebovali SEO. Pokud toto někdy uslyšíte, snažte se lépe vysvětlit nebo pochopit, co to vlastně SEO je. Nevíte? Tak si prostudujte náš web a hravě si uděláte správný názor.

8. PPC ovlivňuje SEO

PPC ovlivňuje SEO? To jsme slyšeli několikrát, ale pokaždé se tváříme, jako že to slyšíme prvně. Ne. Jsou to dva na sobě zcela nezávislé systémy. Jeden nemůže ovlivnit druhý. Jeden může ovlivnit využitelnost výsledků druhého. Například tím, když máte na jedné stránce jak výpis z přirozených výsledků, tak i placenou formu propagace. Je větší šance, že na vás někdo klikne. Ale že by útraty v PPC ovlivnovaly přední pozice? To opravdu ne. Prostor se otevírá jen hypotéze, že trafik dat ovlivňuje přední pozice. I toto se kdysi říkávalo.

9. Výhodou je mít desítky stejných webů

Jasně. Uděláme si jeden web. Ten 50x nakopírujeme a budeme se všemi na předních pozicích. Ne. Toto také nefunguje. Za a) se dobře zaindexuje jen ten první, robotem navštívený web a další bude mít za kopie, duplicity obsahu, atd., které nakonec mohou vést i k penalizaci, za b) když budete mít zcela stejné, identické weby, není důvod doporučovat na předních pozicích weby se stejným obsahem. Různorodost a kvalita informací je základ. Nekopírujte. Tvořte. Nebo byste si koupili CD na kterém bude 15x ta samá skladba?

10. Centrum je přední český vyhledávač

Taky velice populární vtip v jedné době. Používala ho jedna nejmenovaná firma, která byla napojena někdy dle informací i na Google. Myslím že většina se s podobnou informací již setkala. Realita je jiná. Dominantní je stále Seznam - cca. 55% objemu vyhledávání, cca. 45% má Google a ten zbytek je rozdělen mezi zbytek, tj. i na Centrum zbylo nějaké to procento. 

11. Známe tajný Google algoritmus

Už se nám stalo, že nám shodou okolnosti volal člověk z konkurenční firmy, nabízel své služby a chlubil se tím, že zná jak funguje algoritmus vyhledávače Google. Tento algoritmus je neveřejný. Dalo by se říci, že je za hranici "Tajný". Takže .. vykuk se chlubí něčím, co s největší jistotou nemůže vědět a jen se snaží oblbovat lidi a to ve snaze získat zákazníka a vylákat z něj finance. Vždy to řeším stejně. Zeptám se kdo zabil Kennedyho a někdy dojde i na druhou otázku a to, zda je Kájínek nevinný. Pak většinou jeden z nás bez rozloučení položí telefon :) Po světě chodí asi 10 lidí kteří ví, jak tento algoritmus funguje. A oni ani nechodí, ale nechávají vozit. Pravděpodobnost, že se tato neveřejná informace dostane k někomu, kdo umí česky, je asi bambilion na druhou k jedné :) A pokud se tak stane, dotyčný se pod tíhou informací zhroutí a stejně neřekne nic ...
Tohle zkrátka není ani mýtus. To je holá blbost :)

Opět platí, že tento obsah je projevem myšlenek autorů ze Zlepšujeme.cz, kteří mají několikaletou praxi s metodou SEO a denně optimalizují desítky stránek. Pokud s názorem nesouhlasíte, máte na to právo, ale slovy klasika "víc s tím neuděláte" :)

324

SEO konzultací

9

školení

57

hotových webů

42

spokojených zákazníků

Školení SEO+PPC

Připravujeme zcela jedinečné školení pro vlastníky a administrátory webových stránek, které kombinuje témata, jenž vás zajímají. Nevyhlížejte zákazníky a ušetřete výdaje za reklamu. Jděte návštěvníkům naproti!

přečíst celé

Budování odkazů se slevou

Potřebujete dopomoci k předním pozicím a optimalizace stránek už nepomáhá? Tak to potřebujete zpětné odkazy. Nyní služba Linkbuilding se slevou 10%, tj. za cenu jen 1.575 Kč / měsíc.

přečíst celé

Akce - dárky - služby zdarma

Máte sídlo firmy na Praze 5 nebo 13? Pojďte k nám a ušetřete na tvorbě webových stránek, SEO optimalizaci nebo správě PPC kampaní až několik tisíc. Zlepšujeme se rozšiřuje a proto naděluje akce a služby zdarma:)

přečíst celé

Zlepšujeme.cz


775 213 667

info@zlepsujeme.cz

Napište nám


SEO - optimalizace stránek

Optimalizace stránek pro vyhledávače je cesta jak zvýšit návštěvnost stránek. SEO optimalizace pomáhá umístit webové stránky na přední pozice. Potřebujete zákazníky?
Pak potřebujete návštěvníky a návštěvnost webových stránek.

Tvorba webových stránek

Internetové studio a marketingová agentura nabízí tvorbu webových - internetových stránek za rozumnou cenu s administrací obsahu v českém jazyce. Zajišťujeme digitální firemní webové prezentace na úrovni. Objednejte tvorbu webových stránek a o vše se postaráme.