SEO optimalizace, tvorba webových stránek, správa PPC kampaní - Dejte věci do pohybu a nečekejte jen na zázrak - Využívejte nástroje Internet Marketingu.

Jak propagovat e-shop - nástroje, strategie, cíle

Založením e-shopu (nebo webových firemních stránek) to teprve začíná. Máte-li provozuschopný e-shop naplněný produkty ve správných kategoriích, doplněný o provozní podmínky a kontakty na obchodníka, nastavené ceny za poštovné a balné, zřízen účet pro platby nebo rovnou platební brány pro on-line platby kartami, jste stále na začátku cesty. Nikdo o vašem e-shopu neví. A když nikdo neví, nemůže tam nikdo nakupovat, i kdybyste měli sebelepší ceny a místo poštovného zdarma přidávali hned 5 dárků ke každé objednávce.

  • Jak přivedu na e-shop návštěvníka?
  • Jak změním návštěvníka v zákazníka?
  • Jak ovlivnit rozhodovací proces návštěvníka, aby nakoupil právě u vás?
  • Jak vyhodnotit úspěšnost strategie?

Základní nástroje na podporu návštěvnosti e-shopu

SEO - Zdlouhavé, ale trvalé

Metoda SEO optimalizace dokáže váš e-shop dostat na navštěvované přední pozice s dlouhodobými výsledky.

PPC - Rychlé, ale krátkodobé

Nastavením internetové reklamy pomocí PPC systémů jako Sklik nebo AdWords dosáhnete zajištění rychlé a cílené návštěvnosti.

Vyhledávače zboží - Nákladné a náročné

Kdo není se svým e-shopem ve vyhledávači zboží, neprodává .. kdo tam je, nevydělává! Bohužel, realita všedního dne.
Více o Vyhledávačích - Připravujeme.

Nezávislá SEO a Marketingová konzultace

Je toho na vás moc? Chcete poradit bez nutnosti vázat se na Internetové studio či agenturu? Využijte nezávislou konzultaci!

Když nestačí SEO, stále je tu PPC

Do značné míry a to je velmi individuální, nestačí jen dobře aplikované zásady metody SEO optimalizace. Navíc. SEO se projeví s odstupem času a obchodník nerad čeká. Na to je život moc krátký. A tak je třeba těm dobrým výsledkům pomoci. Dobrá metoda je také využit kampaně PPC, které patří mezi rychlou a efektivní podporu cílené návštěvnosti. Nevýhodou je, že pokud se vše nenastaví správně, může být i nákladná. A nákladná může být, i pokud se udělá sebelépe. Protože je tu konkurence a ta nikdy nespí. A vy s ní válčíte i na poli PPC kampaní.

Vyhledávací nebo obsahová síť?

Když už se řeší PPC kampaně jako nástroj propagace e-shopu, je důležité zmínit, že tyto internetové reklamní systémy mají možnost inzerovat ve vyhledávací síti, tj. zobrazovat inzeráty a reklamu na stránkách, kde se koná nějaké vyhledávání, nebo v obsahové síti, tj. na místech, kde se zobrazuje nějaký konkrétní obsah - zpravidla cílové články na stránkách partnerů. První varianta přináší větší kontrolu nad tím, komu se reklama zobrazí. Ale zase menší počet zobrazení. V obsahové síti chybí kontrola - lépe řečeno je menší, ale zobrazení je několikanásobně více. To je vhodný přístup, pokud chcete budovat povědomí o značce, produktu nebo službě.

Textová nebo obrazová reklama?

Další výhodou je možnost, v systémech PPC zobrazovat jak textové interáty, je vložit při nastavení reklamní bannery. Ty musí dodržovat jasně nadefinovaný formát. Ne nadarmo se říká, že jeden obrázek je za tisíc slov. V obrázkovém inzerátu můžete ukázat svůj výrobek, nastínit neodolatelný zážitek, doplnit jej textem, symbolem, logem. Oba systémy zkrátka mají co do sebe. Doporučuji vyzkoušet. Samozřejmě ruku v ruce s dobrým nastavením, kreativitou inzerátů, atd.

Vyhledávače zboží

Máte-li eshop jak má být, jistě podporuje generování XML feedů, tj. dormátu, které potřebují tzv. vyhledávače a srovnávače zboží a cen. Pokud to systém neumí vytvářet sám, stále to ještě jde ručně. Je to však velmi pracné a časově náročné. Kor pokud často měníte ceny, atd., atd. Registrací do vyhledávačů zboží jako heureka.cz nebo zboží.cz docílíte další cílené návštěvnosti, neboť tam chodí brouzdat převážně lidé, kteří opravdu dané zboží chtějí nakupovat. Z poloviny je vyhráno. A zbytek? Marketingový mix! To jest musíte mít v pořádku cenu, místo prodeje nebo dobré zásilkové podmínky, dobrý produkt a samozřejmě i propagaci.

Další oblíbené nástroje jak propagovat e-shop

Výše zmíněné způsoby propagace jsou ty hlavní, na které by se nemělo zapomínat. Rozhodně doporučuji je vyzkoušet a následně vyhodnotit, zda ve vašem oboru byly přínosem či nikoliv. Pokud jsou výhodné, pokračovat s nimi. Pokud ne, přenastavit, zkusit znovu a jinak. V případě že ani po několika pokusech nejsou efektivní, odsunout je na vedlejší kolej a za čas se k nim zase vrátit.

Propagace pomocí sociální sítě Facebook

Kdo dnes není na Facebooku, jako by nebyl. A kdo neinzeruje na Facebooku, okrádá se o možnost získat z uživatelů nějaký profit a jen svým zaváháním nahrává konkurenci. Facebook umožnuje jak vytvoření stránky pro fanoušky ať už firmy, produktu nebo služby, tak i využití reklamy - opět ve formě PPC. Nastavení reklam je více než pestré. Jen pozor. Facebook prochází častými změnami a to co platilo na začátku letošního roku, je nyní zcela jiné. Stejná zůstává jen adresa :)

Období slev - Doba slevová

Je to tady. Mění se doba. Mění se klima. Mění se všechno. Je za námi doba ledová, doba železná, bronzová .. máme tu dobu ... Slevovou. Není zákazníka bez slevy a není obchodu bez slevy. Když už nedáte slevu hned, dejte ji alespon příště. Nelíbí se vám to? To ani konkurenci. Ale dělá to. A proto má vašeho zákazníka a ne vy toho jejího :)
Slevy mohou být za registraci, za věrnost, za cenový objem nákupu, za množství produktů, za vybranou značku. Slevy mohou být za cokoliv. I my nabízíme slevy. A to pro OSVČ abychom jim trochu zjednodušili život a snížili náklady. Jak milé, že. A podobně se cítí i váš zákazník, pokud získá slevu, tj. výhodu :)

Dárky k objednávce a Dárkové poukázky

Vhodný způsobem jak propagovat e-shop je zmínit dárky k objednávce a za dokončený nákup odměnit zákazníka dárkovou poukázkou. Dárky, stejně jako dárkové poukázky, mohou být rozděleny dle objemu nákupů. Ať už na množství odebraných produktů, tak i za celkovou částku nákupu. Vše je na Vás. Myslete však na to, že dnes je doba, kdy český zákazník chce mít vše hned, se slevou, za nejnižší cenu v okolí a ještě dostat dárky. Dejte mu tyto výhody a on se odmění tím, že za a) nebude o vás špatně mluvit (snad) a za b) příště u vás zase nakoupí v e-shopu. Dárky k objednávce a dárkové poukázky můžete zmínit ve svých kampaních PPC, v tištěných propagačních materiál a samozřejmě i na samotném e-shopu. Pokud tyto výhody zmíníte v krocích objednávky, například při rekapitulaci objednávky nebo při výběru dopravy a platby, je najednou hned vyšší šance, že zákazník u vás svůj nákup i dokončí. To je častý nešvar většiny e-shopů. Mnoho zákazníků si vybere zboží a následně jen počítá, kde to vyjde levněji s největším poměrem výhod k ceně. A bohužel i často, i když objednávku dokončí, tak si ji nevyzvedne nebo nepřevezme při dopravě. Proto je zapotřebí zvyšovat návštěvnosti stránek, aby se i zvětšoval počet dokončených, uhrazených a převzatých objednávek.

Doprava zdarma - Balné zdarma - Poštovné zdarma

Nevím proč, ale český zákazník si zvykl, že jakmile nakoupí i zboží minimální hodnoty, dostává dopravu zdarma a nejsou mu účtovány ani další poplatky spojené s přípravou zásilky, zabalením a odesláním objednaného zboží. Kde to jsme? Na druhou stranu, i mnoho provozovatelů si na začátku provozování e-shopu neuvědomilo, kolik odeslání zásilky vlastně stojí. Obalové kartony, ochranné výplně pro křehké zboží, lepící pásky, tisk štítků s adresátem zásilky, atd. To jsou ve finále obrovské částky.
Ale český zákazník chce koupit za nejnižší cenu na Internetu. A hned ideálně se slevou, být odměněn dárkem, na příště mít ještě větší slevu a jk tomu, neplatit poštovné a balné. Doporučuji různá řešení. Od minimální objenávky, nastavení hranice od které je doprava a balné zdarma, účtovat jen opravdu faktické náklady na zabalení a dopravu a podobná řešení. S velkou objednávkou samozřejmě zákazníka odměňte poštovném a balném zdarma. A on se vám možná příště vrátí a ještě za vás bude propagovat váš e-shop.

Potřebujete poradit s propagací e-shopu? Napište ním vzkaz. Ozveme se.

Využijte naše SEO konzultace nebo SEO školení pro vás a vaše zaměstnance nebo si nechte zpracovat SEO návod.

324

SEO konzultací

9

školení

96

hotových webů

60

spokojených zákazníků

Školení SEO+PPC

Připravujeme zcela jedinečné školení pro vlastníky a administrátory webových stránek, které kombinuje témata, jenž vás zajímají. Nevyhlížejte zákazníky a ušetřete výdaje za reklamu. Jděte návštěvníkům naproti!

přečíst celé

Budování odkazů se slevou

Potřebujete dopomoci k předním pozicím a optimalizace stránek už nepomáhá? Tak to potřebujete zpětné odkazy. Nyní služba Linkbuilding se slevou 10%, tj. za cenu jen 1.575 Kč / měsíc.

přečíst celé

Akce - dárky - služby zdarma

Máte sídlo firmy na Praze 5 nebo 13? Pojďte k nám a ušetřete na tvorbě webových stránek, SEO optimalizaci nebo správě PPC kampaní až několik tisíc. Zlepšujeme se rozšiřuje a proto naděluje akce a služby zdarma:)

přečíst celé

Zlepšujeme.cz


775 213 667

info@zlepsujeme.cz

Napište nám


SEO - optimalizace stránek

Optimalizace stránek pro vyhledávače je cesta jak zvýšit návštěvnost stránek. SEO optimalizace pomáhá umístit webové stránky na přední pozice. Potřebujete zákazníky?
Pak potřebujete návštěvníky a návštěvnost webových stránek.

Tvorba webových stránek

Internetové studio a marketingová agentura nabízí tvorbu webových - internetových stránek za rozumnou cenu s administrací obsahu v českém jazyce. Zajišťujeme digitální firemní webové prezentace na úrovni. Objednejte tvorbu webových stránek a o vše se postaráme.